עשה זאת בעצמך DIY

צביעת רהיטים – איך לעשות זאת נכון?

צביעת רהיטים בסגנון עשה זאת בעצמך בעזרת צבעים מיועדים לרהיטים גם אתם יכולים לעשות זאת בקלות. עם הצבע הנכון, רצון טוב ומעט דמיון (או לפחות גישה לחשבון פינטרסט) ...הנה הטיפים שלנו אליכם.
צביעת רהיטים

שתפו:

  • alram-icon
  • alram-icon
  • alram-icon

למה למהר לקנות כשאפשר לשפץ רהיט קיים?

 

אם אתם נרגשים מהרעיון של ריהוט בעיצוב אישי, אבל יש משהו שעוצר בעדכם – אתם לא לבד. "פירוק, שיוף וצביעת רהיטים" הן שלוש פעולות שגורמות לחרדה בקרב כל המשפצים המתחילים.. אבל אל חשש! יצרנו מאמר שיענה על כל החששות והשאלות שלכם ויעזור לכם לצביעת רהיט החלומות שלכם…

 

יש לכם כל הציוד אבל אין רעיון? המשיכו לקרוא..

 

בהשוואה לרהיטים המודרניים הזמינים כיום, לרהיטים ישנים יש איכויות ברמה אחרת לגמרי ולפעמים כל מה שהם צריכים זה חום, אהבה וטיפול מסור.
בין אם זה רהיט שמאסתם בו או בין אם זה פנינת וינטג' שמצאתם ברחוב- מייקאובר כללי יחסוך לך הרבה מאד כסף!
אז אם גם החיסכון עומד לנגד עיניכם וגם העיצוב האישי, קצת הום סטיילינג בשיטת "עשה זאת בעצמך" הוא הפתרון.
ובואו לא נשכח, בסוף התהליך יהיה לכם רהיט ייחודי בעיצוב שלך..

 

אז דבר ראשון – מה החזון שלך ואיזה גימור אתה מחפש?

 

לפני שאתם הולכים לכתת רגליים בחיפוש אחר הצבע המושלם, חשוב להחליט על הגימור אותו תרצה לרהיט. גימור משופשף או צבע אטום? מבריק או מט? ברגע שתחליטו על זה, יהיה לכם הרבה יותר קל לאתר את צבע העץ הנכון עבור הפרויקט שלכם..
מראה השאבי שיק הוא המראה הפופולרי ביותר היום. צבע שאבי שיק יעניק לרהיט שלכם גימור חלק ומט ומושלם! בדיוק כפי שאתם שואפים להגיע אליו. לאחר שהרהיט התייבש לגמרי, תוכלו בקלות להשיג מראה וינטג' כפרי על ידי שיוף פינות הרהיט בעזרת נייר שיוף או משייפת חשמלית.

 

האם צריך להשתמש תמיד בפריימר?

 

 

צביעת רהיטים מעץ

 

 

השימוש בצבע יסוד (פריימר) תלוי בסוג המשטח ובסוג הצבע בו תשתמשו. ישנם צבעים כמו השאבי שיק וספריי צבע 2X שאינם זקוקים לפריימר. לכן תמיד מומלץ לקרוא את ההוראות על התווית לפני שאתם קונים פריימר ומתחילים לצבוע.
ישנם פריימרים שונים שמתאימים ספציפי למשטחי עת, פלסטיק, מתכת או קרמיקה. תפקידי הפריימר הינם לאטום את המשטח, להעניק מצע מצויין לצבע הנבחר ובסיס אחיד ליישום. כל אלו נועדו כדי לשפר את העמידות והגימור של הצבע העליון.

 

צביעת רהיטים – הכנת המשטח:

 

בין אם אתם מורחים פריימר או צובעים ישירות בצבע הנבחר, בתהליך צביעת רהיטים יש לוודא כי המשטח שאותו צובעים הינו נקי לחלוטין, יבש וללא מזהמים כגון: ווקס, שעווה להברקת רהיטים, לכלוך ואבק.. כל אלה עלולים למנוע מהצבע להיצמד למשטח.
אנו ממליצים לשטוף את המשטח ביסודיות בעזרת מים חמים וסבון. אפשרו למשטח להתייבש היטב ואז שטפו בעזרת ספירט מתילן (כהל אתילי). בדרך כלל עדיף לשייף קלות צבע קודם או לכה וזאת בכדי לעזור לשכבת הצבע להיצמד כראוי.

 

האם זה משנה באיזה סוג של מברשת להשתמש?

 

ישנם כמה סוגים עיקריים של מברשות: מברשת בעלת שיער טבעי, מברשת בעלת שיער סינטטי ומברשת בעלת שיער סינטטי וטבעי יחד. כאשר צובעים בצבע על בסיס שמן, מברשת בעלת שיער טבעי תעניק לכם גימור טוב יותר.
וכאשר משתמשים במברשת שיער טבעי יחד עם צבע על בסיס מים או צבע לטקס, שיער המברשת יספוג את הצבע והמברשת תהיה לא נוחה לשימוש.
למרבה הצער, מברשות זולות אינן מחזיקות מעמד כמו מברשות יקרות יותר, משמע שעבודת הצביעה תיקח זמן רב יותר.
למברשות באיכות היותר טובה בדרך כלל יש קצוות מחודדים מה שמעניק שליטה רבה יותר בתהליך הצביעה. לכן אנו ממליצים להשקיע קצת יותר כדי שנקבל תוצאות טובות הרבה יותר..

 

האם עליי להשתמש בנייר שיוף? 

 

אם הנכם צובעים רהיט עץ, השיוף חשוב על מנת לאפשר לצבע לחדור ולהיצמד היטב למשטח. אם המשטח נקי ממזהמים- שיוף עדין יעשה את העבודה. בחר נייר שיוף עדין. לשיוף יותר מאסיבי יש להשתמש בנייר שיוף מחוספס יותר. אם הנכם חושבים שעלולים להיות מזהמים שונים על פני המשטח שייתכן ויפריעו להצמדות הצבע על המשטח- שייף בעזרת נייר שיוף מחוספס, שטוף בעזרת ספירט מתילן ושפשף בעזרת צמר פלדה וזאת כדי להבטיח שכל המזהמים הוסרו מעל פני המשטח.

 

האם עליי להשתמש בלכה בסיום הצביעה?

 

רוב הצבעים מעניקים גימור עמיד וקשיח מספיק ואינם זקוקים להגנה נוספת כגון לכה או שעווה.
צבעים מסויימים כגון שאבי שיק זקוקים ליישום של לכה כדי להגן ולשפר את גימור הצבע. שאבי שיק לכה מיושמת בעזרת מברשת או ספריי ומעניקה גימור מט לאותם רהיטים שזקוקים להגנה נוספת כנגד דפיקות, שריטות וכתמים.

 

מסקינג טייפ!

 

כדי שלא יהיה ערבוב בין צבעים, אם במידה ותרצו לשמר פינות של הרהיט כדי שלא יתלכלכו – שימוש במסקינג טייפ חשוב ביותר!

שתפו:

  • alram-icon
  • alram-icon
  • alram-icon

עגלת קניות

icon

עגלת הקניות שלך ריקה

 

משתמש חדש?

יצירת חשבון באתר אלרם