הדרכות מקצועיות PRO

איטום קירות חיצוניים – מה התהליך והחומרים?

איטום קירות חיצוניים

שתפו:

  • alram-icon
  • alram-icon
  • alram-icon

בכדי למנוע ממים ולחות לחדור לתוך הבית ולגרום לנזקים ולמפגע אסתטי לא נעים, יש לבצע איטום יעיל ואיכותי, כאשר בכל דרך שלא נסתכל על זה, איטום יעיל מתחיל מבחוץ.

 

כאשר הקיר החיצוני אינו אטום היטב, מים ולחות יכולים לחדור פנימה ולגרום לנזקים בדרגות קושי שונות החל בהתנפחות הקיר, דרך היווצרות עובש המלווה בכתמים וריח לוואי ולבסוף להתפוררות של שכבת הטיח.

 

לכן אם רוצים למנוע כאלו מפגעים אסתטיים בפנים הבית, יש לאטום את הקיר החיצוני ולמנוע חדירה של מים ולחות לפנים הבית. וכמובן שכדי שהאיטום יהיה יעיל ואפקטיבי עליכם לבחור במוצרי האיטום הנכונים.

 

איטום קירות חיצוניים – כל השלבים

 

איטום של הקירות החיצוניים הוא אינו תהליך מורכב, למעשה תוכלו לעשות זאת בעצמכם בעזרת החומרים הנכונים, ואנו נלווה אתכם שלב שלב לאורך התהליך.

 

הכנה לאיטום

 

לפני שמתחילים, יש להכין את המשטח על ידי איטום חורים, סדקים או אזורים מתקלפים בקיר החיצוני. בשלב הראשון עליכם לקלף את סביבת החור או הסדק באמצעות שפכטל עד שתגיעו לבסיס חזק שלא מתקלף יותר.

 

עליכם למלא את החורים והסדקים באמצעות חומר איטום ייעודי, חומר האיטום המומלץ למילוי סדקים בקירות בטון חיצוניים הוא מסטיק פוליאוריטני דוגמת P50 לאיטום סדקים. לאחר מילוי הסדקים והחורים, נקו את הקיר מאבק ולאחר היישום ניתן לצבוע לגוון הרצוי.

מסטיק איטום P50

 

יישום סילר לאיטום

 

לאחר קבלת משטח אחיד ניתן לצפות את הקירות בסילר. אם הקיר שלכם עשוי מאבן טבעית, קחו בחשבון שחיפוי אבן סופג מים מטבעו, ולכן יש ליישם סילר שקוף על גבי האבן הטבעית. סילר מספק שכבת הגנה המונעת חדירה של מים, עם זאת הוא אינו חומר איטום, אלא חומר שמספק הגנה מפני פגעי מים ולחות למשטחים ותשתיות

חיצוניות. למעשה, סילר הופך את המשטח לדוחה מים. כאשר מדובר בקירות עם שליכט, יש לבצע קודם כל תיקוני שליכט ורק לאחר מכן ליישם סילר שקוף לקירות חיצוניים.

 

אם אתם מאוד מרוצים ממראה הקיר הטבעי ורוצים לשמר אותו, הסילר השקוף יהיה בחירה מעולה. הסוג המומלץ עבורכם לשמירה על המראה הטבעי של האבן יהיה מריס 800 בגימור מט, סוג זה אינו משנה את הגוון של האבן כלל. לעומת זאת, אם אתם מעדיפים מראה רטוב או מבריק ניתן להשתמש במריס 7300 וכך לרענן את המראה הקיים.

מריס 800 - סילר לאבן, שיש ובטוןמריס-7300 סילר לבטון אבן ושיש במראה רטוב

 

אפשרות נוספת שעומדת לרשותכם היא ציפוי דוחה מים למשטחים סופגים Nanoline 80 בגוון מט, אשר מתאים לאריחי בטון, מלט, לבנים ואבן טבעית ואינו משנה את גוון המשטח. הוא מגן מפני מים, לכלוך, אבק, שמן, חומצות, מלחים ודו תחמוצת הגופרית, מונע התפתחות טחב, עובש, פטריות ויכול לשמש כפריימר הידרופובי, אותו תיישמו לפני צבע או ציפוי הקיר. ציפוי זה כולל טכנולוגיית הספגת ננו המבטיחה איטום מושלם, הוא חודר לעומק הנקבוביות הפתוחות של סוג המשטח עליו מיושם ומספק עמידות בפני מים, תוך שמאפשר לקיר לנשום. ציפוי דוחה מים גם ישפר את האקלים בתוך הבית ויפחית את עלויות החימום לטווח הרחב.

Nanoline

 

במידה ואתם מעוניינים בסילר המתאים באופן ייעודי לקירות לבנים או לקירות באזורים גשומים, אקווה פרוטקט סילר שקוף דוחה מים יהיה אידיאלי. הוא מתאים גם לאבן או גגות חיצוניים ומושלם להגנה על קירות, אנדרטאות ומצעים נקבוביים שצריכים להיות אטומים למים, תוך כדי שמירה על המראה הטבעי שלהם. אקווה פרוטקט סילר שקוף דוחה מים יוצר מחסום שאינו חדיר אשר מתפקד כדוחה מים וחודר לעומק הנקבוביות. הוא מתאים במיוחד לחזיתות של מבנים, יגן על המבנה מפני חדירת מי גשמים וימנע התפתחות של עובש וטחב. כמו כן, למרות האפקט ההידרופובי שפועל לזמן ארוך, הקיר עדיין ימשיך לנשום.

סילר שקוף לקירות

 

אקווה פרוטקט מגלה עמידות גבוהה מפני קרניים אולטרה סגולות ותנאי מזג אוויר קיצוניים ומתאים במיוחד לקירות החשופים לגשמים.

 

לבסוף, יש לציין שלפני שימוש בכל אחד מהחומרים, מומלץ לקרוא בקפידה את הוראות היצרן, כדי להשיג את התוצאות האופטימליות ולוודא התאמה בין החומר לבין היישום.

 

איטום קירות חיצוניים - השלבים

 

איטום משקופים

 

בעיה נוספת ולא פחות שכיחה בבתי מגורים היא חדירת מים לקירות דרך המשקופים של החלונות.  כאשר ניתן להבחין בהתנפחות של הטיח סביב משקופי החלון שלעיתים משולבת בסימני עובש – זה הסימן שמים חדרו פנימה והתרכזו מתחת לטיח עד להתפוררותו.

 

בעיה זו נובעת בעיקר מאיטום לקוי של המשקופים. לכן בשלב הבנייה, מומלץ לבצע איטום על גבי משקופי החלונות עם סרט בוטילי איכותי עם עבודת הכנה מתאימה באמצעות פריימר לבוטילי (פריימר 7000).

מאריס חומר לאיטום

 

ישנם סוגים שונים של סרטים בוטיליים שניתן להשתמש בהם כמו למשל בוטילי פליז, בוטילי אלומיניום או בוטילי לבן, כאשר הבחירה מתבצעת בהתאם לצורך או לעיצוב. לסרט בוטילי יש כושר היצמדות מצוין, ניתן ליישם אותו על משטחים מחוספסים וחלקים כאחד, הוא שומר על כושר ההידבקות שלו לאורך זמן, הוא עמיד למזג אוויר ונחשב לדור החדש של מוצרי האיטום.

חומרים לאיטום קיר חיצוני

מעבר לכך יישומו פשוט ונוח, רק מקלפים ומדביקים, הוא אינו פולט חומרים רעילים או ריחות לוואי לא נעימים ולכן יהיה בחירה מושלמת לאזורי מגורים, לרבות עבור איטום חלונות ודלתות.

 

כאשר המים חודרים בסמוך למשקוף מחלקה החיצוני של מסגרת חלון האלומיניום, או מחלקו התחתון של סף החלון (קופינג) ניתן לחדש את האיטום עם מסטיק על בסיס MS POLYMER הזמין בגוונים שונים, כך שאפשר ליצור התאמה לגוון של המשקוף וכך למנוע חדירת מים נוספת.

 

את המסטיק מומלץ ליישם לאחר תיקון פנימי של החלון, וקילוף הטיח הרופף. בנוסף יש לבצע תיקון שפכטל וצבע.

 

 

 

ולסיכום,

 

באמצעות המוצרים הנכונים תוכלו לאטום קירות חיצוניים ממש בעצמכם, ללא עזרתם של אנשי מקצוע, וכך למנוע את חדירתם של מים ולחות לתוך הבית. כאשר אתם רוכשים מוצרי איטום שימו לב שהם ייעודיים לעבודת האיטום הספציפית, כך שיספקו לכם מענה מקצועי ואיכותי שיחזיק מעמד לאורך זמן.

 

כמו כן הקפידו לקרוא את הוראות היצרן ולבצע אותן שלב אחרי שלב, כדי להבטיח שהתוצאה תהיה כמה שיותר מיטבית!

שתפו:

  • alram-icon
  • alram-icon
  • alram-icon

עגלת קניות

icon

עגלת הקניות שלך ריקה

 

משתמש חדש?

יצירת חשבון באתר אלרם