הדרכות מקצועיות PRO

איך לחדש פרגולה ישנה?

עץ הוא אחד מחומרי הגלם היפים והפופולריים ביותר לבניית פרגולות ומשטחים חיצוניים. יחד עם זאת זהו חומר גלם טבעי ולכן הוא זקוק לתחזוקה, שימור והגנה על מנת לגלות עמידות לאורך השנים. כיצד עליכם לחדש את הפרגולה ומהם המוצרים המתאימים לכך? כל הפרטים לפניכם.

שתפו:

  • alram-icon
  • alram-icon
  • alram-icon

פרגולה היא הפתרון המושלם ביותר עבור הצללה מפני השמש הקופחת. הפרגולות מגיעות במגוון צבעים ועיצובים, ובעלות גימור אחיד ומראה מושלם. את הפרגולות ניתן לעצב במגוון צורות שונות כמו – פרגולה מרובעת, בצורה עגולה, סגורה לחלוטין, פתוחה ובמגוון עיצובים מיוחדים המקנים לגינה או למרפסת נראות יוקרתית.

 

אנשי מקצוע המתעסקים בבניית פרגולות מכינים אותן מראש במפעל ומרכיבים אותן בבתים. ההכנה עצמה דורשת עבודה רבה ביחס להרכבה, ובין היתר מריחת חומרים שונים המיועדים להגן על העץ ולמנוע חדירת נוזלים, ולהקנות לו מראה מבריק או מט. בסוף תהליך המריחה, בעל המקצוע מורח שכבת צבע לעץ ייעודי כמובן לפרגולה בהתאם לדרישותיו של הלקוח, ומרכיב את הפרגולה בביתו.

 

 

מגוון צבעים לפרגולה

 

כיום ניתן למצוא צבע לפרגולה בגוונים שונים החל מגווני עץ רבים, צבע לבן, שמנת ועוד מבחר צבעים העשויים מחומרים שונים ומיועדים לצבוע פרגולות. כיום ניתן אף לצבוע פרגולות קיימות בצבע לפרגולה, אותו ניתן למצוא בחנויות רבות ברחבי הארץ, אך כמובן אם הנכם רוכשים צבע לפרגולה, חשוב לבחור בצבע איכותי שמעבר לפעולת הצביעה יגן על הפרגולה מפני חדירת נוזלים ורטיבות שעלולים לקרות כתוצאה ממי גשמים.

 

סוגים שונים של פרגולות

 

מעבר לפרגולות למרפסת, ניתן לרכוש פרגולות נוספות כגון – פרגולות תלויות, פרגולות לחנייה ועוד סוגים שונים. פרגולות תלויות הן פתרון פרקטי כאשר לא ניתן להציב עמודים בביתכם או אם הנכם מעוניינים במראה אסתטי. פרגולות לחנייה מיועדות בכדי להגן על הרכב מפני פגעי מזג האוויר, שלא לדבר על ההרגשה הלא נעימה בעת כניסה לרכב שעמד בשמש שעות ארוכות. פרגולה לחנייה היא פתרון יעיל המספק הצללה מושלמת לרכב שלכם. אנחנו מרחיבים כאן את ההסבר על פרגולות מעץ אך חשוב לציין שיש גם פרגולות אלומיניום ופרגולות מתכת, אלה 3 סוגי הפרגולות הנפוצים ביותר.

 

תחזוקת הפרגולה

 

את הפרגולה מומלץ לתחזק היטב כמו כל מוצר עץ אחר, ואף יותר, מכיוון שהפרגולה חשופה לשמש ולגשם יותר מכל רהיט עץ אחר, ולכן מומלץ למרוח עליה כל תקופה מסוימת סילר, או שמן מיוחד לעץ ואף ניתן לצבוע אותה בצבע לפרגולה בגוונים שונים כדי לרענן את המראה שלה.

 

חידוש הפרגולה – לבד או בעזרת מומחים?

חידוש הפרגולה זו פעולה אשר תשפר את מידת העמידות שלה, תחזיר עטרה ליושנה ותשמור על מראה העץ הטבעי והיפה לאורך השנים. כיום ישנם מוצרים רבים אשר מאפשרים לכם לבצע את עבודות התחזוקה בכוחות עצמכם ודי בקלות. בין היתר בין מוצרים אלה תוכלו למצוא סנטף לקירוי הפרגולה, צבעים מותאמים, חומרי בידוד ועוד. אחת החברות אשר מספקות את המוצר המושלם לחידוש פרגולות היא וולמן (wolman) מדובר במותג אמריקאי מוביל, למעשה הוא אחד הנמכרים ביותר.

 

השלבים השונים של חידוש הפרגולה

 

אין זה מספיק למרוח שמן לדק המתאים למגוון סוגים של דקים כולל כאלה העשויים עץ תרמי או לצבוע את הפרגולה כדי לשמר את העץ. כדי ששכבת ההגנה תחדור עד לעומקו של העץ יש לבצע כמה שלבים מקדימים לצביעה ורק אז ליישם את הצבע או השמן שנבחרו.

 

ניקיון

 

השלב הראשון הוא ניקיון. עץ עומד בחוץ חשוף למים, רטיבות, פגעי מזג אוויר ומזיקים ופעמים רבות יצמחו עליו פטריות או שיופיעו כתמי עובש. לכן ראשית כל מומלץ לבצע ניקיון באמצעות חומר ייעודי. אחד המוצרים שמתאימים לכך הואDECK & FENCE מבהיר ומנקה עץ של Wolman. חומר זה מתאים להבהרת עץ ישן שספג לכלוך, אצות, אדמה, טחב ועוד. השימוש בו הופך את הניקיון לממש פשוט וקל והתוצאות הרצויות יתקבלו לאחר זמן המתנה קצר שלא עולה על 10 דקות. במידה ורוצים להסיר גם שכבות קודמות של צבע ניתן לעשות שימוש ב- מסיר צבע מעץ, כל שיש לעשות הוא ליישם את החומר על הפרגולה והוא יסיר את רוב סוגי הצבע תוך 15 דקות בלבד. יש לציין כי מוצרי הניקיון לעץ של וולמן הנם אקולוגיים ולכן לא רעילים לאדם ולסביבה.

 

ליטוש ומילוי סדקים

 

עץ שעומד בחוץ נוטה להאפיר ולא פעם גם ייווצרו עליו סדקים. לכן חלק בלתי נפרד מתהליך החידוש של הפרגולה הוא ליטוש. באמצעות ליטוש ניתן להסיר את שכבת העץ הפגועה, לחשוף שכבה חדשה ולטשטש סדקים. במידה וישנם סדקים עמוקים אפשר למלא אותם באמצעות חומרי מילוי לעץ או חומרי איטום מתאימים. לאחר ביצוע העבודה וייבוש העץ באופן מלא ניתן ליישם עליו את הגימור הסופי, שמן או צבע לבחירתכם. בחברת אלרם תוכלו למצוא חומר שפכטל לעץ במספר גוונים שעמיד בתנאי חוץ ומתאים לתיקון חורים וסדקים בעץ ובקירות.

 

 

לגימור הסופי – רק Wolman ! כיצד תדעו שהגיע הזמן?

 

למרות שההמלצה היא לחדש מוצרים מעץ אחת לשנה, ישנם סימנים רבים אשר יצביעו על כך שהגיע הזמן. כך למשל במידה והעץ מאפיר או שנראה דהוי וחסר חיים, במידה והופיעו עליו סימני ריקבון, טחב ועובש או פטריות, במידה והוא סדוק או שבור או שיש סימנים כי הוא סובל ממזיקים כמו תולעים, טרמיטים או סוגים אחרים של חרקים מומלץ לבצע עבודות תחזוקה ושימור בהקדם האפשרי וכך להגן על העץ ולשמור על מראהו.

 

 

 

מתי צריך להיעזר באנשי מקצוע?

למרות שקיימים מוצרים רבים המשמשים לתחזוקת עץ, לרבות המוצרים של חברת Wolman המובילה, עלינו לדעת מתי עולה הצורך בהתייעצות עם איש מקצוע המבין בתחום כדי שלא נעשה יותר נזק מאשר תועלת. איש המקצוע ידע לבחור במוצרים הנכונים והמתאימים ביותר למטרת השימוש, כמו כן הוא יוכל לסייע לכם בבחירת כלי עבודה מומלצים לעבודה. כמו כן כדאי לבחור במוצרים של חברה מקצועית אשר שמה הולך לפניה בתחום כדי להבטיח איכות בלתי מתפשרת, וליישם אותם במקום נסתר בפרגולה כדי לראות כיצד העץ מגיב ולהבין אם המראה שמתקבל הוא זה שניסיתם להשיג.

שתפו:

  • alram-icon
  • alram-icon
  • alram-icon

עגלת קניות

icon

עגלת הקניות שלך ריקה

 

משתמש חדש?

יצירת חשבון באתר אלרם