עשה זאת בעצמך DIY

הכל על לכה לעץ

כאשר מדובר בהגנה על משטחי עץ ורהיטים צבועים חשוב לבחור את הלכה המתאימה ביותר שתקנה שכבת הגנה חזקה ועמידה בפני שריטות ושחיקה. מהם סוגי הלכה הקיימים? איך נדע לבחור את הלכה הנכונה למשטח שלנו וכל כמה זמן מומלץ לחדשה? הכל במאמר הבא.
לכה לעץ

שתפו:

  • alram-icon
  • alram-icon
  • alram-icon

צבע לעץ VARATHANE פנים

לכה היא ציפוי שקוף המשמש לגימור בדרך כלל המעניק שכבת הגנה למשטח עליו היא מיושמת, כשלרוב מדובר במשטחי עץ. באמצעות יישום לכה לעץ, המשטח המטופל הופך לעמיד יותר בפני שחיקה, מזיקים, קרני שמש או פגעי מזג אוויר, דבר המאריך את חייו ושומר עליו במצב טוב.

ישנם סוגים שונים של לכות על בסיס מים או שמן ובגימורים שונים, מאט, משי או מבריק. עליכם לבחור את הסוג שיעבוד הכי טוב עם משטח העץ שלכם.

 

 

מה הלכה עושה?

 

העץ הוא חומר גלם טבעי ויש בו נקבוביות, כאשר הן חשופות, הנקבוביות יכולות להתמלא בעפר, אבק, מים ושמנים שיחלחלו לעומק העץ ועם הזמן יפגעו בו בדרכים שונות.
הלכה למעשה סותמת את הנקבוביות ובכך מונעת את החדירה של חומרים שונים לתוך פנים העץ. מעבר להגנה, הלכה שומרת על מראה העץ ומונעת את דהייתו כתוצאה מחשיפה לקרני השמש. כאשר מדובר במשטחים במגע יד תדיר, ללכה חשיבות יתר בהגנה מפני שריטות ושחיקה.

 

 

כל כמה זמן צריך ליישם לכה?

 

כדי לשמור על רהיטים או משטחים מעץ יש ליישם עליהם לכה אחת לתקופה, כאשר פרק הזמן המומלץ משתנה בהתאם לסוג העץ ומיקומו. כאשר העץ נמצא בחשיפה ישירה לשמש, תדירות יישום הלכה תהיה גבוהה יותר לעומת עץ שנמצא בתוך הבית או תחת משטח מקורה, במקרה זה יש להתאים לכה המתאימה לשימוש חיצוני. ברוב המקרים ניתן להמתין שנתיים-שלוש לפני שמבצעים יישום מחדש של לכה על עץ, אולם אם העץ התבלה כתוצאה מהחשיפה לתנאי חוץ או ספיגה של כתמים, אפשר לעשות זאת גם קודם לכן.

 

 

לכות בסיס מים

 

לכה בסיס מים מגיעה במראה חלבי ומתייבשת לגוון שקוף. היא מתאימה ליישום על משטחי עץ חשופים ומצוינת למשטחים שנצבעו בצבעים על בסיס מים. לכה בסיס מים מתייבשת מהר יחסית, והיא אינה משפיעה על צבע המשטח שעליו מיושמת. פשוט לנקות לכה על בסיס מים בתום השימוש, היא אינה מכילה סולבנטים, אינה מזהמת, ידידותית לסביבה ונטולת ריח לוואי. מומלץ ליישם לכה בסיס מים במזג אוויר יבש יחסית על מנת ליהנות מיתרון הייבוש המהיר. בתום השימוש המשטח יהיה אטום במראה מאט, משי או מבריק – בהתאם לטעם האישי.

 

לכות פוליאוריטן בסיס מים

לכות פוליאוריטן הן בדרך כלל ציפויים קשים ועמידים בפני שחיקה ויתרונם הגדול שאינם גורמים לאפקט הצהבה של המשטח הצבוע. פוליאוריטנים דומים בקשיחותם לאלקידים מסוימים, אך בדרך כלל הם יוצרים מעטה קשה יותר. בהשוואה ללכות פשוטות אקריליות על בסיס מים, לכה מפוליאוריטן קשה יותר, חזקה יותר ועמידה יותר מפני מים. פוליאוריטנים על בסיס מים מספקים גימור ניטרלי וכמעט שאין להם ריח. זמני הייבוש קצרים יחסית וניתן להשמיש גם חדר שינה או חדר ילדים בטווח של כמה שעות מיישום החומר.

 

לכות פוליאוריטן על בסיס שמן

 

הן לכות המותירות גימור זוהר ודורשות פחות שכבות. עם זאת, כאן נדרשת המתנה של חמש שעות בין שכבה לשכבה בנוסף לזמן המתנה של 12 שעות לאחר השכבה האחרונה. יישומם יותיר את חדר השינה מחוץ לשימוש לכמה ימים בשל הריח. הגימור של לכה מפוליאוריטן אינו מבריק כמו הגימור של שמנים אחרים אומנם, לעומת זאת יישומה מהיר יותר, ובאמצעותה ניתן להשיג בשתי שכבות בלבד את אותה התוצאה שהייתה מושגת על ידי יישום שכבות רבות של שמן.

שלא כמו שמנים ואלקידים אשר מתייבשים לאחר אידוי הממס ותגובה עם חמצן מהאוויר, ציפוי פוליאוריטן אמיתי מתייבש לאחר אידוי הממס ואז: או על ידי מגוון תגובות של כימיקלים בתערובת המקורית, או על ידי תגובה עם לחות מהאוויר. מוצרי פוליאוריטן מסוימים נחשבים ל"בני כלאיים" כלומר הם משלבים היבטים שונים של רכיבי המקור שלהם. בין אם הן מבוססות על מים ובין אם על שמן, לכות פוליאוריטן נחשבות כיום לאחד מגימורי רצפת העץ הנפוצים ביותר.

 

באיזה סוג פוליאוריטן עלי להשתמש?

 

VARATHANE חוץ

 

לאחר שלקחתם את הזמן להכין את הפרויקט שלכם, זה הזמן להמשיך. שכבת פוליאוריטן עליונה תגן על העץ ותמנע נזק משריטות, שפשופים וכתמים. פוליאוריטן מספק ציפוי קשיח קשה אשר יאריך את יופיו של העץ וישמור עליו לשנים רבות. בדומה לצבע, ניתן לבחור את הגימור הרצוי גם של ציפוי פוליאוריטן, כאשר לרוב, האפשרויות יהיו סאטן, מבריק למחצה ומבריק. בהתאם להעדפתכם האישית.

 

Polyurethane Varathane מציעה גימור מאט משי או מבריק יפה ואיכותי. היא מעניקה לעץ מראה טבעי תוך שמספקת את אותה שכבת הגנה מסורתית. הגימור היפה הייחודי מותאם גם להסתרת טביעות אצבעות ולכן הוא מושלם למשטחים המשמשים אתכם באופן יומיומי.

 

אודות ®Rust-Oleum® Varathane 

השיגו את הגימור האיכותי ביותר שאפשר עם Rust-Oleum® Varathane® לכת פוליאוריטן על בסיס מים במראה קריסטל צלול. נוסחה זו מיועדת לאפשר ליופי הטבעי של העץ לזרוח, תוך סיפוק הגנה מקסימלית בפני שריטות וכתמים.

 

  • עמידות מקסימלית בפני שריטות וכתמים!
  • כמעט ללא ריח!
  • ניקוי קל במים!

 

שתפו:

  • alram-icon
  • alram-icon
  • alram-icon

עגלת קניות

icon

עגלת הקניות שלך ריקה

 

משתמש חדש?

יצירת חשבון באתר אלרם