הדרכות מקצועיות PRO

הצבע המושלם לאלומיניום

בחירה נכונה של צבע יכולה למנוע חימצון ולשוות לכל פרופיל את הטקסטורה הרצויה לפי צרכי הלקוח. השאלה היחידה היא כיצד בוחרים את השיטה המתאימה ומה ההבדלים הפרקטיים בין הצבעים

שתפו:

  • alram-icon
  • alram-icon
  • alram-icon

צבע פרופיל אלומיניום הוא חלק בלתי נפרד מהתאמתו לחלל הפנים במשרד, בדירה, בבית או במפעל. פרופילים מן הסוג הזה משמשים לייצור חלונות אך הם גם יכולים לסייע בהגנה על פתחי כניסה ויציאה. העבודות מבוצעות על ידי אנשי מקצוע עם חומר עמיד בפני קורוזיה ושיתוך. מצד שני, העמידות לא מספיקה לצורך מניעת חימצון. גם הטקסטורה המקורית של החומר לא תמיד עולה בקנה אחד עם צרכי הלקוחות. הדרך להתגבר על הפער היא באמצעות בחירה מושכלת של צבעים.

 

הצבע מונע חימצון ובאותה הזדמנות גם משווה לפרופיל טקסטורה רצויה ומדויקת. לפני שבוחרים צבע לפי שיקולים אסתטיים או העדפות אישיות, כדאי להכיר את השיטות לצביעה מוצלחת:

 

א. צבע אטום, רטוב או אבקתי – זהו צבע יסוד אשר מתאים בין היתר לעבודות אלומיניום שעוטף את הפרופיל מכל צדדיו. הוא מתאים לעבודות בהיקף קטן יחסית ולכן נפוץ סביב דלתות וחלונות.

 

ב. אילגון – זו שיטה בה משתמשים כדי להעביר את העבודות תהליך חימצון מבוקר. הצבע חודר לשכבתו החיצונית של החומר וכך משפר את עמידותו. אפשר גם להשתמש בצבע מסוג אירון, שבו משולבות תרכובות. התרכובות מעניקות לפרופיל טקסטורה גסה ומשוות לו מראה תעשייתי. הגוונים הכהים של הצבע מתאימים לחלונות בלגיים.

 

ג. צבעי מטאל, עץ ואפוקסי – קטגוריה שלמה של צבעים כוללת צבעי מטאל, עץ ואפוקסי. צבעי מטאל מיושמים בשיטה רטובה דו-שכבתית הנותנת לעבודות אלומיניום גימור טבעי בגוון מטאלי. לצורך השוואה, צבעי עץ פחות מומלצים עבור רוב העבודות, אך הם מתאימים למי שמחפש טקסטורה וגוון חמים של עץ. צבע אפוקסי רב שכבתי נחשב פחות נפוץ והוא מיועד לאלומיניום שנמצא במקומות בעלי תנאים סביבתיים קיצוניים וקשים.

 

 

האם יש הבדלים פרקטיים בין צבעים?

 

חשוב לזכור כי רוב ההבדלים בין צבעים נובעים מהחומרים בהם משתמשים ומהשיטה אותה מיישמים על גבי הפרופיל. במילים אחרות, הסוגיה האסתטית לא אמורה להוות פקטור במערכת קבלת ההחלטות של הלקוח. כל אחד יכול למצוא את הצבע המתאים לו לפי אופי החלל וסוג העבודה. בעיקר נהוג להבחין בין צבעים סולידיים וכהים המתאימים לחלונות אלומיניום בעיצוב בלגי, לבין צבעים בסגנון אורבני, מינימאלי או קלאסי.לסיכום, צבע הוא מרכיב חשוב בעיצוב הבית ובעזרת בחירה נכונה של שיטה ניתן גם להיעזר בו על מנת לשפר את העמידות של חומרי גלם מסוימים. הצבע נבחר בקפידה והוא מיושם בתהליך ארוך הכולל בקרת איכות מחמירה. את הצבע כדאי לבחור תוך השוואה בין דגמים ומתן עדיפות לטעם האישי. בנוסף, יש להתייחס לצבע בהקשר של ההרגשה אותה רוצים ליצור בחדר או במשרד.

שתפו:

  • alram-icon
  • alram-icon
  • alram-icon

עגלת קניות

icon

עגלת הקניות שלך ריקה

 

משתמש חדש?

יצירת חשבון באתר אלרם