עשה זאת בעצמך DIY

חידוש רהיטים מעץ – שלבים והמלצות

כיום ניתן לעצב את אווירת הבית במגוון שיטות שונות ולבצע שינויים קטנים.
חידוש רהיטים

שתפו:

  • alram-icon
  • alram-icon
  • alram-icon

שלא כמו רוב הרהיטים המודרניים, רהיטי עץ ישנים עוצבו כדי להחזיק מעמד לאורך שנים. ובכל זאת, עם הזמן הם עשויים לצבור לכלוך, לדהות או להיראות מיושנים. מה שנפלא הוא שגם אם הזמן עשה את שלו, אתם יכולים להקדיש את הזמן, לבצע מקצה שיפורים ותיקונים, וליצור לעצמכם רהיט חדש ועדכני!

 

חידוש רהיטים זו משימה הרבה יותר קלה ממה שאתם אולי חושבים, אך רגע לפני שאתם יוצאים לפרויקטDIY  , כדאי שתדעו שחידוש רהיטים דורש ידע, וכדי שתוכלו להפיק את המרב מהרהיט שתרצו לחדש, עליכם קודם כל לדעת מה לעשות ולהכיר את השלבים השונים של חידוש רהיטים.

 

טיפים לחידוש רהיטים

השלבים השונים של חידוש רהיטים

בחרו את הרהיט שתרצו לחדש, נקו ובצעו מקצה תיקונים

 

קודם כל בחרו את הרהיט שתרצו לחדש. בדקו אותו ושימו לב אם הוא זקוק לתיקונים. הערכה כוללת תעזור לכם להבין אם יש צורך בחומרים נוספים כמו למשל שפכטל או חומרי מילוי. בנוסף בדקו אם יש חיבורים שצריך לחזק.

 

ניקיון הרהיט

 

כל חידוש רהיטים מתחיל בניקוי בסיסי. ודאו שהרהיט נקי מלכלוך או חומרים דביקים. נגבו את פני השטח של הרהיט עם מטלית מיקרופייבר ותערובת של סבון כלים ומים חמימים. שטפו את הרהיט בעזרת ספוג לח או לפי צורך עם מסיר שומנים. לאחר מכן, יבשו את הרהיט עם מטלית מיקרופייבר יבשה.

 

הסירו את הגימור הישן

 

הסרת הגימור הישן זהו השלב שאורך הכי הרבה זמן בכל תהליך של חידוש רהיטי עץ. הסירו צבע ולכה ישנים על ידי שיוף.

 

נייר זכוכית יעשה את העבודה ביעילות ויעזור להסיר שכבת צבע ישנה או גימור. עם זאת, קחו בחשבון שזה דורש זמן ומאמץ אם אין לכם מלטשת חשמלית. השתמשו בנייר זכוכית גס או מלטשת חשמלית כדי להסיר את הגימור מהמשטח. שייפו את המשטח עד שהוא חלק למגע ורוב שכבת הגימור המבריקה נעלמת.

 

לאחר שהמשטח חלק וחף מהגימור הישן, עברו לנייר זכוכית בינוני והמשיכו להסיר את הגימור שעדיין דבוק לרהיט. לבסוף, עברו לנייר זכוכית עדין כדי להסיר את כל שאריות הגימור שנותרו ולהחליק את המשטח לחלוטין.

 

אטמו את העץ

 

איטום איכותי מגן על רהיטי עץ ויוצר בסיס חלק לפני יישום הצבע או השמן. אם ברהיטים שלכם יש סדקים או חורים, השתמשו במרק לעץ המתאים למילוי ואיטום של סדקים וחורים, ויישמו שכבה נדיבה של איטום על כל הרהיט.

 

נגבו עודפי חומר עם מטלית נקייה. לאחר שהאיטום יבש, השתמשו בנייר זכוכית עדין כדי להחליק את פני השטח. נגבו אבק ונסורת עץ.

 

איזה מראה אתם רוצים להשיג?

 

לפני שמתחילים לצבוע חשוב להחליט איזה גימור אנחנו רוצים לקבל. לפעמים נעדיף לשמור על מראה העץ הטבעי ובמקרים אחרים נעדיף צבע אטום שאינו מבליט את הטקסטורה הטבעית של העץ.

 

למראה עץ טבעי/שקוף:

 

מומלץ ליישם שמן דני של Watco בגוון הרצוי באמצעות מטלית או מברשת, להמתין כחצי שעה לייבוש וליישם שכבה נוספת. לאחר הייבוש הסופי מומלץ לצבוע שכבה של לכה שקופה.

*במקרה שנרצה רק שכבת הגנה לעץ/ללא שינוי הגוון, ניתן לוותר על הצביעה בשמן ולצבוע רק בלכה שקופה.

 

לעץ חשוף במראה אטום:

יישמו שכבת פריימר

 

רגע לפני הצביעה מומלץ לצבוע את הרהיט בשכבה אחת של צבע יסוד (פריימר) שיסייע בהגנה על המשטח וישפר את היצמדות הצבע לרהיט. מומלץ להשתמש בפריימר לצביעה עם מברשת או בספריי צבע יסוד תוצרת Zinsser.

 

צבעו בצבע אטום לרהיטי עץ

 

כעת הרהיט שלכם מוכן לשכבה חדשה של צבע. כיום ישנו מבחר עצום של צבעים שיתאימו לרהיט שלכם, כמו למשל 'שאבי שיק', צבע על בסיס מים בגוונים רבים ולו כמה גימורים: מט משי או מבריק.

 

יישמו את הצבע שבחרתם. הניחו לו להתייבש באופן מלא ויישמו שכבה נוספת בעת הצורך.

 

שכבת פיניש

 

השלב האחרון לאחר צביעה הוא ליישם שכבת פיניש לעץ. מומלץ להשתמש בלכה שקופה פוליאוריטנית שמגינה על הרהיט המחודש מפני נזקים ולחות, ובנוסף מדגישים את יופיו של העץ. בחרו את הגימור שאתם מעדיפים ויישמו אותו עם מברשת צבע או סמרטוט מכותנה (בהתאם להנחיות היישום של כל מוצר). הניחו לייבוש ויישמו שכבה נוספת אם צריך.

 

בין אם אתם משפצים רהיט שקיבלתם בירושה ובין אם רהיט שקניתם בחנות יד 2, חידוש רהיטים הוא פרויקט שתוכלו להתמודד אתו בכוחות עצמכם והוא לא ייקח לכם זמן רב. ככל שתצברו יותר ידע וניסיון כך תוכלו לחדש רהיטים שישמשו אתכם למשך שנים רבות!

 

חידוש רהיטים בצבעים איכותיים

שתפו:

  • alram-icon
  • alram-icon
  • alram-icon

עגלת קניות

icon

עגלת הקניות שלך ריקה

 

משתמש חדש?

יצירת חשבון באתר אלרם