הדרכות מקצועיות PRO

עובש בקירות – איך מנקים עובש בצורה טובה?

תופעת העובש בקירות או בחדר האמבטיה היא אחת המכות הבלתי נמנעות. תופעה זו מאוד מעצבנת לא רק בגלל המראה של העובש והקונוטציה השלילית שהוא יוצר, אלא גם בגלל שקשה להיפטר ממנה. אם בכל זאת תרצו לנסות, לפניכם כמה דרכים שיעזרו לכם לנקות עובש בצורה טובה.
צבע נגד עובש בקירות

שתפו:

  • alram-icon
  • alram-icon
  • alram-icon

יצד נוצר עובש בקירות?

 

העובש בקירות נוצר כתוצאה מתנאי לחות ורטיבות כמו גם חדירה של מים בשל סדקים בקירות חיצוניים, סדקים בגגות, ובעיות של איטום. הוא נוטה גם להופיע בחדרי אמבט בהם שוררת לחות גבוהה ורמת האוורור בהם נמוכה. העובש יכול לגרום לאלרגיות והופעת רעלנים והוא מתפזר באוויר ובהחלט נוצר סיכון כאשר שואפים חומרים אלה. כאשר נחשפים לרעלנים עלולות להיווצר בעיות נשימה, אלרגיות ובעיות עור. עוד סיבות להיווצרות עובש בקירות הן נזילות של מים, רטיבות בקירות, מים עומדים, חלחול מים מהרצפה, חוסר אוורור בבית, לחות בבית, בעיות איטום ועוד.

 

 

עובש בקירות

 

 

עובש מתפתח במהירות

לעובש יש נטייה להתפתח במהירות רבה ויש לשים לכך לב, חשוב מאוד לטפל בבעיה מייד כאשר מזהים אותה. כאמור, העובש עלול לגרום לבעיות בריאותיות, לריחות לא נעימים, לכתמים על הקירות, ולעוד סממנים האופייניים לו.

 

מה עוד כדאי לדעת על עובש?

עובש נמצא בתוך הבית ומחוץ לבית ותנאי חום ולחות מסייעים לו לשגשג. ישנם מקומות מועדים לפורענות כמו חדרי מקלחת או מרתפים אולם העובש יכול להופיע בכל מקום לח אחר בבית. הבעיה הבריאותית הכי נפוצה היא אלרגיה לעובש. הדרך הטובה ביותר להימנע מעובש היא לשלוט על תנאי הלחות בבית.

 

איך מנקים עובש מסיליקון

עובש הצומח על הסיליקון מסביב לדפנות האמבטיה או כיור המטבח הוא מראה נפוץ כמעט בכל בית. למרות שהוא אינו בהכרח גורם לנזק, מדובר במטרד אסתטי לא נעים שכדי להיפטר ממנו נדרש מאמץ רב. אחת הדרכים להיפטר מעובש בסיליקון היא על ידי ניקוי באמצעות חומר נגד עובש ייעודי כמו למשל JOMAX חומר ניקוי רב עוצמה שמסיר עובש, פטריות וטחב. חומר זה מצוין לניקוי עובש גם מסיליקון ומיועד לשימוש בחדרים רטובים כמו למשל בחדר האמבטיה, במטבח וכיוצא בכך.

מלבד חומרים ייעודיים יש גם כמה שיטות סבתא כמו למשל קרצוף העובש על ידי חומץ או פיזור מלח לימון על האזור עם העובש. במידה והניקיון לא צלח ניתן להחליף את שכבת הסיליקון הקיימת באחרת. פעולה זו אינה דורשת מאמץ רב, לא יותר מקרצוף בכל אופן. כל שעליכם לעשות הוא לרכוש סיליקון נגד עובש, לחרוץ את השכבה הקיימת ולאטום עם חדשה. סיליקון נגד עובש מגלה עמידות גבוהה כנגד עובש לפרק זמן ארוך במיוחד והוא מיועד לשימוש סביב מקלחות, כיורים, אמבטיות, שירותים וכן הלאה.

ספרי נגד עובש גומקס

איך מנקים עובש במקלחת?

 

מלבד על סיליקון, עובש במקלחת יכול להתפתח על הקירות או בין אריחי הקרמיקה. במידה ומדובר בעובש קל ניתן להסיר אותו על ידי שימוש בסקוץ' ואקונומיקה או כל חומר נגד עובש דומה. אם הסקוץ' לא עוזר אפשר להשתמש בסכין ואם מדובר בעובש ממש עקשן, במלטשת. קחו בחשבון שפעולה זו עלולה להסיר גם את שכבת הרובה, לכן לאחר מכן סביר להניח שתצטרכו להוסיף רובה חדשה בין החריצים.

אנשים רבים נוטים להשתמש באקונומיקה על מנת להסיר עובש כשלא תמיד הם זוכים לתוצאות הרצויות, היות ואקונומיקה לא תמיד עוזרת להיפטר מהעובש באופן מוחלט. כדי להסיר עובש בהצלחה מהאמבטיה אפשר להשתמש בחומר נג עובש ייעודי וחזק שפותח למטרה זו. חומר ייעודי כמו JOMAX מתאים למטרות רבות כמו למשל לניקוי הסיליקון, וילון המקלחת, חרסינות, קרמיקות, קירות ותקרות, רובה אקרילית, קירות גבס, פיברגלס, בטון ועוד. בכך הוא חוסך מכם את עבודת הקרצוף המאתגרת, גירוד וליטוש הרובה ויישום אחרת ועוד. כמו כן חומר זה משמש כטיפול מונע ויש להשתמש בו לפני שצובעים את הקירות מחדש, אחרת העובש יופיע שוב.

 

איך מנקים קירות מעובש ?

 

העובש בקירות מגיע כמעט ללא הזמנה מוקדמת, הוא שורד באופן מרשים ומהווה מטרד שקשה להיפטר ממנו בקלות. עם זאת באמצעות חומרים רבי עוצמה וייעודיים לניקוי עובש בקירות ומניעתו תוכלו לקבל את המענה המתאים ובדיוק את הפתרון לו הייתם זקוקים לבעיית העובש בבית שלכם.

על קירות הבית הוא מופיע ככתם לבן שעם הזמן משנה את צבעו לירוק בהיר – בז'. כאשר אינו מטופל הקיר עלול להתנפח, ייווצרו בועות של צבע, הצבע בסופו של דבר יתקלף והכתם ייעשה כהה יותר. זה השלב בו העובש בקיר מתרחב ומשתלט ועלול אף להתפשט למקומות אחרים בבית. ישנם חומרים שמיועדים לנקות עובש בקירות ביעילות, עם זאת חשוב לטפל בבעיה מן היסוד, כך שאם העובש נגרם כתוצאה מרטיבות או נזילה יש לאתר אותן ולטפל בהן לפני שמתפנים לטפל בעובש עצמו.

יש לזכור שעובש בקירות לא מנקים אלא מסירים לחלוטין בדרכים הבאות:

 

איך מטפלים בעובש בקירות?

 

בעת הטיפול בעובש על הקיר חשוב להבדיל בין עובש טרי לבין עובש שנמצא על הקיר כבר זמן רב. כאשר העובש בקיר טרי לרוב לא יהיה נפוח והצבע עוד לא מתקלף. אם זה המצב תוכלו לנקות את העובש באמצעות חומר נגד עובש ייעודי כמו JOMAX.

נפיחות וקילופים מעידים על כך שהעובש כבר נמצא שם זמן מה, ושישנה רטיבות רצינית. משזה המקרה מומלץ לקלף את הקיר על ידי שימוש בשפכטל, נייר שיוף או מלטשת ולהוריד את שכבת העובש. לאחר הסרת העובש מהקיר יש לנקות את המקום עם חומר ניקוי ייעודי לטיפול בעובש. כאשר החומר מתייבש יש למלא את הקיר בשכבת מלט או גבס וללטש אותה עד שהקיר נעשה חלק. לבסוף יש לצבוע את הקיר בצבע נגד עובש ופטריות.

צבע נגד עובש PERMAWHITE כולל נוסחה ייחודית לצביעת קירות והוא יכול למנוע היווצרות עובש וטחב למשך חמש שנים. הוא מתייבש במהירות, אינו מתקלף ודוהה ואידיאלי לחדרי אמבטיה, מטבחים, מרתפים ואזורים רטובים אחרים. כתבנו מאמר שלם על החשיבות של צבע נגד עובש.

 

איך מונעים הופעת עובש?

 

עובש הוא תוצאה של חוסר אוורור של חדרי האמבטיה והוא יופיע בעיקר אם לא מקפידים על ניקיון אחת לשבוע שבועיים. כדי למנוע היווצרות של עובש על הסיליקון בחדר האמבטיה מומלץ לנקות אותו עם חומר נגד עובש רב עוצמה אחת לשבוע, אך אם ישנה כמות גדולה של עובש שאינה יורדת בקלות מומלץ להוציא את הסיליקון הקיים ולחדש את החיבורים עם סיליקון יותר עמיד שבכוחו גם למנוע היווצרות של עובש. בנוסף עליכם לאוורר את החדרים הרטובים בבית באופן תדיר, להקפיד על איטום יעיל של הפתחים, חיבורי הצנרת והמרזבים ולערוך טיפול מונע מדי כמה שבועות על ידי שימוש בחומרים ייעודיים למניעת עובש.

שתפו:

  • alram-icon
  • alram-icon
  • alram-icon

עגלת קניות

icon

עגלת הקניות שלך ריקה

 

משתמש חדש?

יצירת חשבון באתר אלרם