הדרכות מקצועיות PRO

מה זה סילר?

המונח סילר אשר נפוץ בארץ לחומרי איטום, מגיע מן השם SEAL  באנגלית שפירושה אטום או לאטום. ישנם סוגים שונים של סילר וצריך לדעת איך ומתי להשתמש בו. אז לפני שאתם קונים סילר, הנה כמה טיפים שכדאי שתדעו.
סילרים

שתפו:

  • alram-icon
  • alram-icon
  • alram-icon

הסילר הוא חומר איטום למשטחי אבן או שיש המבוסס על שני חומרים עיקריים : על בסיס אקרילי – מדולל במים, על בסיס סולבנט – מדולל בטינר או טרפנטין. מטרתו העיקרית של הסילר הינה למנוע רטיבות, לחות וכתוצאה מכך עובש וחיידקים על משטחי בטון ואבן. כיום ישנם סוגים רבים של סילר המיועדים עבור משטחים שונים, לדוגמה סילר לבטון יהיה דליל יותר מאשר סילר לאבן והם שונים בהרכבם הכימי, השוני נועד לגרום לחומר לחלחל אל תוך המשטח דרך נקבוביות מקרוסקופיות, להשתלב בתוכו וליצור שכבת מגן.

מריס 770 סילר לבטון

מה זה סילר?

כמו שכתבנו בפתיחה, המקור של המילה סילר מגיע מהשפה האנגלית, TO SEAL כלומר לאטום, וזהו באמת תפקידו, לשמש כחומר איטום עבור משטחים סופגים. השימוש בסילר מתאים בעיקר לחומרים טבעיים כמו למשל שיש, אבן טבעית, משטחי טרצו, בטון ולתשתיות מינרליות באופן כללי. מכיוון שאלו חומרים טבעיים, הם אינם אטומים ויכולים ספוג לתוכם נוזלים, שומנים וכדומה. חומרים אלו מחלחלים לתוך עומק התשתית ועלולים לגרום לה נזק וליצור כתמים.

 

אילו סוגים של סילרים ישנם?

למרות שההיצע מגוון וישנם סוגים שונים של סילרים בשוק, סילרים באופן כללי נחלקים לשני סוגים עיקריים והם:

 

סילרים על בסיס מים

סילרים על בסיס אלכוהול (סולבנטיים)

 

מעבר להרכב הבסיסי של הסילר, הסוגים השונים נבדלים אחד מהשני בתוצאות שהם מציעים, בסוג הגימור ובמידת ההתאמה לסוג המשטח עליו הם מיושמים. כיום גם קיימים סילרים בשוק שיש להם תכונות ייעודיות כמו למשל סילרים שמגנים מפני גרפיטי, סילרים שמונעים החלקה, סילרים בעלי אישור למגע עם מזון ועוד. כדי להבין איזה סוג של סילר אנו צריכים עלינו להגדיר היטב את מטרות היישום, כמו גם את הצרכים שלנו ולבחור בהתאם את הסוג בעל התכונות המתאימות.

 

מתי הזמן הנכון להשתמש בסילר?

 

אם רוצים להקנות לתשתית מינרלית מידת עמידות גבוהה יותר ולשמור עליה לאורך זמן, סילר הוא הכתובת. הסילר חודר לעומק התשתית, מקנה לה שכבת הגנה והופך את פעולות התחזוקה והניקיון לפשוטות יותר. ככל שהסילר יותר מקצועי ואיכותי כך מידת ההגנה שהוא יספק תהיה טובה יותר ותשמור על התשתית לאורך זמן רב יותר. סילרים ניתן ליישם בתנאי חוץ ופנים כאשר לרוב השימוש בו יהיה אופטימלי כאשר נרצה למנוע חדירה של מים, שומנים, מי גשמים, לכלוכים, חומצות וחומרים אחרים לעומק התשתית.

 

כיצד נבחר את הסילר המתאים לנו?

 

סילר יש לבחור לפי המשתנים הבאים:

 

גורמי הסיכון שאליהם המשטח חשוף

סוג התשתית והתכונות שלה

הגימור הרצוי

תכונות החומר והבסיס שלו

מטרת וסוג השימוש

 

את הסילר תוכלו ליישם בעצמכם או על ידי אנשי מקצוע מומחים. לכאן או לכאן, יש לקרוא את הוראות היצרן ומומלץ לערוך טסט באזור נסתר כדי לראות את השפעת הסילר על התשתית לפני יישום מלא.

 

 

סילר למשטחים

 

בבית חדש או משופץ

 

השימוש בסילר הוא חלק בלתי נפרד מ"הפינישים" של הבית. לאחר ניקוי וייבוש הרצפות או אריחי קיר יש להתייעץ עם מומחה או עם בעל מקצוע על מנת למרוח את החומר בצורה מיטבית, הפעולה מונעת חדירת מים לנקבוביות של הרצפות או האריחים, משם אל הרצפה והדרך לגרימת עובש וחיידקים ברצפה ובקירות היא קצרה. הסילר מגיע כנוזל שקוף ובלתי נראה כאשר פעולת המריחה מתבצעת באמצעות רולר או מטלית. אם מדובר בקיר או רצפה משופצים או אפילו קיר חדש, ניתן לבחור בין הסילר השקוף לבין סילר בעל גוון המדגיש את הצבע המקורי של המשטח עליו הוא נמרח. למריחת הסילר יש יתרונות נוספים כמו חדירה של לכלוך, כתמי שמן, כימיקלים וכתמים נוספים. לפני השימוש יש לדאוג כי המשטח עליו מורחים את הסילר יהיה יבש ונקי לחלוטין על מנת למנוע מצב בו "נכלא הלכלוך או העובש והרטיבות תחת שכבת המגן של הסילר.
תמיד טוב להתייעץ
אצלנו באלרם דבקים תוכלו לשאול את כל השאלות ולקבל את הייעוץ וההכוונה המתאימים לכם. החומרים איתם אותם אנו משווקים הם חומרים מקצועיים ואיכותיים לכן לפני השימוש בהם יש לקבוע פגישה עם בעלי מקצוע בביתכם על מנת שיוכלו לתת לכם הערכת מחיר עבודה מדוייק וחשובה מכל היא העובדה כי אי התאמת הסילר לסוג המשטח תגרום ליצירת כתמים על המשטח שנמרח. אל תתפשרו על איכות החומרים ! סילר הוא מוצר חובה לאריחים ולרצפות.

שתפו:

  • alram-icon
  • alram-icon
  • alram-icon

עגלת קניות

icon

עגלת הקניות שלך ריקה

 

משתמש חדש?

יצירת חשבון באתר אלרם