עשה זאת בעצמך DIY

10 טיפים לצביעה בספריי צבע

צביעה בספריי צבע עשויה להיראות כמו משימה פשוטה בהשוואה לצביעה עם צבע ומברשת, אולם אין ספק כי הדבר דורש מעט ידע ניסיון. כדי שתצלחו את המשימה והתוצאה תהיה לא פחות ממרשימה, לפניכם עשרה טיפים חשובים.

שתפו:

  • alram-icon
  • alram-icon
  • alram-icon

 

 

1. הערכות מבעוד מועד

כדי לצאת לדרך עליכם קודם כל לוודא שיש לכם את כל החומרים והציוד לו אתם זקוקים. לרבות ספריי צבע בגוון המתאים, פריימר , במידת הצורך, לשכבה מקדימה, ניילון או ניירות עיתון כדי להגן על הרצפה או על פריטים אחרים הנמצאים בסביבת העבודה, משקפי מגן וכפפות, נייר זכוכית וכיוצא בכך.

 

 

2. הכנת אזור העבודה

מומלץ להגן על סביבת העבודה בעזרת ניילון או נייר עיתון ואם יש אזור שברצונכם לא לצבוע, תוכלו לכסות אותו עם נייר דבק. בנוסף  שקלו להשתמש בשרפרף כדי שתוכלו לצבוע את הפריט הנדרש מכל הצדדים.

 

 

3. ניקיון והכנת הפריט לצביעה

כדי ליישם צבע בצורה טובה על המשטח להיות כמה שיותר נקי מכיוון שהצבע לא ייתפס על משטח מאובק. לכן קחו לכם כמה דקות כדי לנגב עם מטלית לחה את המשטח מאבק, שומן או כל סוג אחר של לכלוך. ייתכן גם שתרצו לשייף את המשטח עם נייר זכוכית, כדי להחליק אזורים מחוספסים.

 

 

4. קראו את ההוראות

רגע לפני שמתחילים עם יישום פריימר וצבע חשוב לקרוא את ההוראות הכתובות על האריזה. להוראות יש ערך רב, הן יאמרו לכם איך להחזיק את התרסיס ובאיזה מרחק לשמור עליו בעת הצביעה, כמה זמן יש לנער את הספריי לפני השימוש, כמה זמן לוקח לצבע להתייבש ליישום שכבה נוספת ועוד.

 

 

5. מתחילים עם פריימר

כדי שהתוצאה תהיה טובה ואפקטיבית יותר ניתן בחלק מהמקרים, תלוי בתשתית, להתחיל קודם כל עם ריסוס פריימר. פריימר יחזק את היצמדות הצבע למשטח ויבטיח תוצאות מקסימליות. בשלב הראשוני עליכם לנער את הפחית ורק לאחר מכן ליישם. ברוב המקרים תצטרכו רק שכבה אחת של פריימר לפני יישום צבע, כאשר המטרה היא להבטיח שהצביעה תהיה כמה שיותר איכותית. לאחר שהפריימר מתייבש יש להתיז את הצבע הרצוי.

 

 

6. הקפידו על טכניקת צביעה מקצועית

ככל שטכניקת העבודה תהיה טובה יותר כך התוצאה תהיה מקצועית יותר. לפני השימוש נערו את הספריי היטב עד להישמע כדורית המתכת שבמיכל. עשו התזת ניסיון במקום נסתר כדי לראות איך הצבע מתקבל. את הצבע יישמו על כל משטח העבודה באופן אחיד במרחק 40 ס”מ ובתנועה אחידה הלוך ושוב, מימין לשמאל ולא ולא ממוקדת. זה יבטיח כיסוי אחיד ולא נקודתי וימנע עודף צבע על השטח שעלול לייצר בועיות וטפטופים. ואל תדאגו אם יש כתמי צבע, תוכלו לטשטש אותם בשכבה השנייה והשלישית.

 

7. המתינו לייבוש מלא

על פי רוב לא תספיק שכבה אחת של צבע ויהיה עליכם ליישם שכבה שניה ואף שלישית. הטיפ הוא לחכות עד לייבוש מלא בין שכבות הצבע. רוב הצבעים בספריי דורשים זמן ייבוש של 24 שעות, גם אם נדמה שזהו זמן רב, עדיף להמתין כדי שהתוצאה תהיה כמה שיותר איכותית ומקצועית.

 

8. יישמו לכה בתום הצביעה

כדי שהתוצאה תראה יפה ועל מנת לספק לפריט שצבעתם שכבת הגנה, מומלץ בתום הצביעה ולאחר הייבוש ליישם גם שכבת לכה בספריי. יש לציין כי מדובר באופציה ולא בחובה, אולם אם ברצונכם לאפשר ניקיון יעיל ולמנוע סדקים בצבע, שכבת לכה תעשה את העבודה.

 

9. השתמשו בידית אחיזה

תקבלו תוצאות הרבה יותר טובות אם תשתמשו בידית אחיזה, אקדח ספריי צבע, המתאים לכל מיכל ספריי צבע של כל יצרן שהוא. עבודה בעזרת אקדח ספריי נוחה יותר וקלה יותר ולא מאמצת את האצבע. הצביעה תהיה הרבה יותר אחידה והשימוש בספריי יהיה הרבה יותר נוח ומיטבי.

 

10. אחרון וחביב: הקפידו על עבודה בטוחה

הקפידו תמיד על עבודה בטוחה: רכשו ספריי צבע איכותי מחברת מותג מובילה, עבדו עם מסיכה ועם כפפות ואל תוותרו על יישום הספריי באזור מספיק מאוורר, שכן אדי צבע עשויים לגרום לנזקי נשימה כאלו ואחרים. הריח המלווה את עבודת הצביעה יתאדה לאחר ייבוש מלא ויעלם. מוצרי ראסטוליאום מיוצרים תחת תקינה מחמירה ואינם מכילים עופרת.

 

 

 

 

שתפו:

  • alram-icon
  • alram-icon
  • alram-icon

עגלת קניות

icon

עגלת הקניות שלך ריקה

 

משתמש חדש?

יצירת חשבון באתר אלרם