הדרכות מקצועיות PRO

עשה זאת בעצמך: חידוש דק בימי הקיץ

אם הדק בביתכם הוא חיצוני וחשוף לשמש ולפגעי מזג האוויר – עליכם לבצע טיפול וחידוש של הדק אחת לחצי שנה עד שנה, ועדיף לבצע חידוש דק בעונת הקיץ ורגע לפני שהחורף מתחיל ומביא עימו גשמי ברכה.
חידוש דק עץ

שתפו:

  • alram-icon
  • alram-icon
  • alram-icon

התקנת דק בחצר משדרגת את חלל החוץ במידה משמעותית. מלבד העובדה שדק מעץ טבעי נראה פשוט מדהים בכל חצר, הוא גם מעניק לכם מקום ישיבה מסודר בחוץ, כך שתוכלו לארח, לבלות יחד בשעות הפנאי, ולהשתמש יותר בחלל החיצוני שלכם.

 

יחד עם זאת, דק מיוצר מעץ, שכפי שאתם ודאי יודעים, הוא חומר טבעי. וכאשר הוא נמצא בחוץ וחשוף לתנאי מזג האוויר, לקרני השמש החמות ולשימוש יומיומי, עם הזמן הוא עשוי להישחק, לצבור בלאי, להירקב ולדהות, או לסבול ממזיקים, עובש או פטריות, כך שיראה פחות טוב מיום התקנתו. לכן זה מאוד חשוב לשמור על תחזוקה נכונה, ואחת לכמה זמן לדאוג לחדש את הדק באמצעות החומרים המתאימים, כדי לשמור על איכותו, להקנות לו שכבת הגנה, ולהחזיר עטרה ליושנה.

 

באמצעות טיפול מתאים הדק שלכם ישמר מפני תנאי מזג האוויר, והוא ישמש אתכם לאורך שנים, ללא הצורך בהחלפה. הטיפול בדק אינו מורכב, רק דורש מעט זמן, וגם תוכלו לעשות זאת בעצמכם, באמצעות השלבים הבאים.

 

כל השלבים לתחזוקת דק עץ

מתי הזמן הנכון לחדש?

 

השלב הראשון הוא להבין כל כמה זמן נדרש מכם לתחזק את הדק שלכם. התדירות תלויה רבות בסוג העץ, רוב העצים עוברים טיפול לפני שמורכבים לכדי דק, ובכל זאת, דקים מיוצרים מסוגים שונים של עצים, חלקם קשים וחלקם רכים יותר, מה שמשפיע על סוג ותדירות התחזוקה. לכן תמיד כדאי לקבל ייעוץ בעת התקנת הדק או לפני שמחליטים על סוג העץ, על מנת לדעת מהי התחזוקה שתצטרכו לבצע.

 

בכל מקרה, מומלץ לבצע בדיקה אחת לחצי שנה, כדי לעקוב אחר מצבו של העץ. הבדיקה האידיאלית תהיה לטפטף מים על חלק קטן של הדק. אם המים אינם נספגים, סימן שהדק במצב טוב, מנגד, אם המים נספגים מהר, כן צריך לחדש את הדק, ויפה שעה אחת קודם.

 

ניקוי העץ

 

כדי להגיע לתוצאות אופטימליות ולאפשר לדק לקלוט את השמן שבחרתם ליישם עליו בצורה הטובה ביותר, עליכם קודם כל לנקות אותו בצורה יסודית ולהסיר לכלוך, אבק, טחב וכתמים שהצטברו עליו לאורך השנים באמצעות חומר ניקוי ייעודי לניקוי עץ.

 

כמו כן יש להשתמש במסיר צבע על מנת להסיר שמן, לכה או צבע קיימים, ולהשאיר את העץ חשוף. כאשר הדק נקי, השמן שתיישמו יחדור היטב לעומק הסיבים, יספק לעץ הגנה ויפיח בו חיים חדשים.

 

ליטוש העץ

 

במידה ומסיר הצבע לא הצליח להסיר את הגימור הקיים של הדק (שמן, לכה או צבע) יהיה עליכם ללטש את כל חלקו החיצוני, עם מכשירי ליטוש חשמליים, כדי להכין את המשטח לצביעה. ליטוש גם יעזור לטשטש סדקים או אזורים שמעט נשחקו עם הזמן. לאחר הליטוש יש לשטוף שוב את שכבת האבק ולהניח לדק להתייבש, אלא אם כן בחרתם במוצר שניתן ליישם עד הדק כשהוא רטוב.

 

בחירת שמן לדק

 

לאחר עבודת ההכנה, שמנו את הדק באמצעות שמן ייעודי לדקים, כמו למשל שמן הדק של חברת Wolman. לחברת Wolman יש כמה מוצרים שיוכלו להתאים לטיפול בדקים, אחד מהם הוא שמן דק עם ווקס RAINCOAT PLUS שיהיה בחירה מעולה עבור עצים קשים כמו מהגוני, איפאה, טיק ואחרים. זהו שמן אטום למים אשר חודר לעומק העץ, מגן על הדק מפני עובש ופטריות, דהייה וקרני UV. ניתן ליישם אותו מיד לאחר שטיפת הדק. הייחוד של שמן זה הוא היותו אימולסיה  – תרכובת של שמן ומים. היישום שלו קל יותר היות וניתן ליישמו על משטח דק כשהוא רטוב. השמן הזה גם פחות נשרף ומעניק תוצאות לפרק שמן ארוך יותר.

 

סוג נוסף של שמן שיכול לשמש אתכם לחידוש הדק הוא שמן דק שקוף RAINCOAT. סוג זה של שמן מתאים לכל סוגי העצים הוא אינו כולל גוון והגימור שלו מבריק. על ידי חדירה לעומק העץ הוא מגן על הדק מפני פטריות ועובש, דהייה ונזקי שמש, מה גם שהוא כולל טכנולוגיה ™NEVERWET מיוחדת, אשר דוחה מים ממשטחים. גם אותו ניתן ליישם ממש לאחר שטיפת הדק.

 

אם משטח הדק שלכם מיוצר מעץ רך כמו אורן, שמן הדק שיתאים עבורכם יהיה שמן דק טבעי לאורן F&P. יש לציין ששמן הדק הנ"ל מתאים במיוחד לאורן אך ניתן ליישם אותו על סוגים נוספים של עצים. הוא גם יכול לשמש אתכם לשימון גדרות, פרגולות, דלתות עץ חיצוניות, משטחי הליכה, ריהוט גן ועוד. הוא מגיע בגוון טבעי, אך ניתן לגוון אותו וכך לחדש את המראה של הדק שלכם מקצה לקצה.

 

יישום השמן

 

לאחר שבחרתם שמן לדק, עליכם ליישם אותו על המשטח. כפי שציינו, את רוב השמנים ניתן ליישם ממש לאחר השטיפה וליהנות מכיסוי מלא בשכבה אחת, מה שחוסך לכם זמן יקר והתעסקות. אולם ישנם סוגים שדורשים ייבוש מלא של 24 שעות לפחות, לכן תמיד מומלץ לקרוא את הוראות היצרן הנוגעות ליישום נכון.

 

בכל מקרה, מומלץ קודם כל ליישם במקום נסתר שכבה קטנה של שמן, כדי לראות כיצד הוא מתקבל על העץ ולוודא שאתם אכן אוהבים את התוצאה. ברוב המקרים שכבת שמן אחת תספיק לכיסוי מלא, אולם אם בכל זאת תרצו ליישם שכבה נוספת מומלץ להמתין כשעה לאחר יישום השכבה הראשונה, או בהתאם ליכולות הספיגה של העץ/הנחיות היצרן.

 

תחזוקה נכונה של משטח הדק שלכם תבטיח שימוש מיטבי למשך שנים רבות ודק שנראה מעולה ומשדרג את חלל החוץ!

שתפו:

  • alram-icon
  • alram-icon
  • alram-icon

עגלת קניות

icon

עגלת הקניות שלך ריקה

 

משתמש חדש?

יצירת חשבון באתר אלרם