הדרכות מקצועיות PRO

איטום מקלחות – איך תעשו את זה נכון?

איטום מקלחות

שתפו:

  • alram-icon
  • alram-icon
  • alram-icon

חדרי מקלחת/אמבט נחשבים לחדרים רטובים. חשיפה שוטפת למים ולחות בתדירות גבוהה מחייבת איטום איכותי ועמיד למשך שנים. האיטום מתבצע כבר בשלב הבנייה מיד לאחר הקמת תשתית האינסטלציה.

איטום המקלחת מתבצע על ידי חומרי איטום צמנטיים וביטומניים, כאשר שלב זה של העבודה מאוד חשוב, שכן איטום מונע חדירה של מים ולחות לתוך הקירות. מטבע הדברים אם מים ולחות מהמקלחת יחלחלו לקירות אחרים בפנים הבית הם עלולים ליצור נזקים ובעיות אסתטיות מסוגים שונים.

תהליך של איטום מקלחת צריך להתבצע בצורה מקצועית על ידי מומחים לתחום, כאשר לרוב הוא כולל את השלבים הבאים.

 

השלב הראשון – הכנה וביטון צינורות האינסטלציה

 

בשלב הראשון מבצעים ניקיון של שאריות טיח, לכלוך, בטון ועוד. לאחר הניקיון יש לבצע ביטון לתשתית צינורות האינסטלציה. עבודת הביטון הראשונית מתבצעת על ידי ביטון צמנטי כאשר אחד החומרים הפופולריים והיעילים למטרה זו הוא BETOFIX 70. בשונה מחומרים אחרים בשוק, BETOFIX 70 הוא חומר איטום חד רכיבי, כך שמוכן לשימוש וניתן ליישם אותו בשכבה אחת, ללא תוסף פולימרי אבקתי או נוזלי. מעבר לכך, חומר זה מאוד חזק.

שלבים באיטום מקלחת

 

שלב השני: יישום שכבת איטום

 

בשלב השני מבצעים איטום של המקלחת על ידי חומר איטום בעל כושר איטום גבוה מאוד. קיימת חשיבות רבה לבחירת חומר איטום חזק, על מנת שהמים שבאים במגע עם הקירות בזמן הרחצה, לא יחלחלו לקירות ויגרמו לרטיבות בצדו השני של הקיר.

 

בשלב זה החומר מיושם על כל תשתית הרצפה ועד כ- 10 ס"מ מעל חגורת הבטון שנמצאת בכניסה לחדר הרחצה. החומר המתאים לסוג זה של איטום הוא חומר פוליאוריטן ביטומני PB, כאשר בין הסוגים המומלצים נמצא מריס 670. מריס 670 הוא חומר איטום שחור וחד רכיבי, הוא אינו דורש חימום, מיושם בצורה נוזלית ומתאים במיוחד לאיטום לטווח הארוך. חומר זה בוסס על פוליאוריתן הידרופובי אלסטומרי בשילוב ביטומן מוצלב ומושבח.

 

התוצאות שלו מצוינות מכל הבחינות הן מבחינה מכאנית, הן מבחינה כימית, הן מבחינה טרמית והן מבחינת העמידות שמגלה לתנאי הסביבה. בנוסף הוא מציע יתרונות נוספים ביניהם:

 

  • יישום קל ופשוט
  • עמידות למים
  • עמידות לקרה
  • התמצקות בתגובה ללחות באוויר ובתשתית
  • עמידות טרמית מעולה
  • שמירה על תכונותיו המכניות
  • הדבקה מצוינת לרוב סוגי המשטחים
  • עמידות לכימיקליים ביתיים
  • תיקון בכמה דקות

 

כדי להשיג תוצאות אפקטיביות מומלץ להשתמש במריס 670 לאיטום של גב האמבט וליישם את החומר עד לגובה דופן האמבט עצמו. את החומר ניתן ליישם בעזרת רולר או מברשת על משטחים חלקים בתנאים אופטימליים. לאחר היישום תיווצר יריעה ללא תפרים וללא חיבורים ולכן מוצר זה מעולה גם עבור גישור על סדקים. על גבי החומר מיישמים מילוי של חול או שומשום ומעליו מדביקים את הריצוף.

 

יישום שכבת איטום לחדר אמבטיה

 

שלב שלישי – איטום הקרמיקה והחיבורים

 

הפוגות הן המרווחים בין המרצפות וגם אותן יש לאטום עם חומר האיטום המתאים. ובמקרה הזה, רובה אקרילית תהיה בחירה מעולה. אחד הסוגים המומלצים ביותר של רובה אקרילית זו רובה אקרילית מסוג פרלה שזמינה בגוונים על פי דרישה. רובה פרלה מגיעה מחברת באוור גרמניה והיא עשירה בפולימרים וידועה באיכותה הגבוהה.

 

לאחר כל אלו יש לבצע את הגימורים שמבטיחים אטימות גבוהה בכל נקודות החיבור, לרבות בין חיבורי הקרמיקה לרצפה, בחיבורים בין האמבט לקיר ומסביב לאסלות ולכיור. כאן הבחירה הנכונה של חומר איטום תהיה סיליקון נגד עובש המכיל חומר קוטל פטריות, שאינו מצהיב ויגלה עמידות גבוהה למשך שנים רבות!

 

איטום קרמיקה וחיבורים במקלחת

 

הבחירה הנכונה של החומרים לאיטום המקלחת, חיונית!

 

עבודת איטום המקלחת חשובה לאין שיעור וכאשר היא מתבצעת על הצד הטוב ביותר אתם תיהנו משקט נפשי למשך שנים רבות. לכן יש להשקיע בבחירת החומרים הטובים והאיכותיים ביותר, וליישם אותם בצורה מקצועית כדי להבטיח שהמקלחת שלכם תזכה לפתרון איטום מושלם.

 

מכיוון שאיטום המקלחת מתבצע בשלב הבנייה, עליכם להיעזר באנשי מקצוע המומחים לאיטום ולוודא שהם עובדים עם חומרי איטום מהשורה הראשונה של מותגים מובילים בתחום. אנשי מקצוע מיומנים תמיד יקפידו לעבוד עם מיטב חומרי הגלם והמוצרים, וגם יספקו לכם אחריות על העבודה שלהם, כך שבמקרה של בעיה תהיה לכם כתובת לפנות אליה תמיד!

שתפו:

  • alram-icon
  • alram-icon
  • alram-icon

עגלת קניות

icon

עגלת הקניות שלך ריקה

 

משתמש חדש?

יצירת חשבון באתר אלרם