עשה זאת בעצמך DIY

המדריך לשימוש באפוקסי שקוף ליציקה

אפוקסי בשולחן ריבר

שתפו:

  • alram-icon
  • alram-icon
  • alram-icon

אפוקסי הינה משפחה של רכיבים בסיסיים או תוצרים סופיים ומתקבעים של שרפים אפוקסיים. שרפים אפוקסיים, הידועים גם בשם פוליאפוקסידים, הם סוג של פרה-פולימרים ופולימרים תגובתיים (כלומר שמתקשים כאשר מערבבים אותם עם זרז או חומר מקשה) המכילים קבוצות אפוקסיד. הקבוצה הפונקציונלית אפוקסיד נקראת גם אפוקסי, כאשר על פי האיגוד הבינלאומי לכימיה טהורה ויישומית שמה הוא oxirane.

 

אפוקסי שקוף ליציקה

 

סוגים

כאשר מחפשים את האפוקסי המתאים ליישום הספציפי, חשוב לשים לב לכך שישנם סוגים שונים של אפוקסי, כמו למשל אפוקסי גולמי טהור, שרפי פוליאסטר ואקרילטים אפוקסיים שלהם תכונות וביצועים שונים. האפוקסי הטהור, לרוב מתפקד רק כשרף וחומר מקשה.

 

יישום

אפוקסי הוא חומר הנחשב לעמיד יותר בפני חום וכימיקליים כך שיכול להיצמד היטב לעץ, מתכת, זכוכית, אבן וסוגים שונים של פלסטיק. שרפי אפוקסי נפוצים בפרויקטים של בניה, שם הם מיושמים כציפויים, ריצוף, בטון, תיקון סדקים וכדבק לאריחים.

 

שולחן ריבר אפוקסי – החלק המהמם והבולט ביותר בעיצוב הבית

מהו שולחן ריבר אפוקסי?

שולחן נהר אפוקסי הוא רהיט ייחודי אשר מיוצר מעץ ושרף אפוקסי. הרעיון לייצר את השולחן האטרקטיבי הגיע מארצות הברית, אך בשנים האחרונות הוא התפשט בכל העולם. העיצוב של שולחן נהר אפוקסי יוצא מן הכלל, הוא נראה יוקרתי ומודרני וישתלב מדהים בכל חלל, פרטי ועסקי כאחד.

 

אילו חומרים וכלים צריך כדי ליצור שולחן נהר אפוקסי?

  • שרף אפוקסי
  • פיגמנטים לשרף אפוקסי

 

בחרו את סוג העץ המתאים

בנוסף עליכם לבחור את סוג העץ המתאים לשולחן שלכם. סוג העץ הנבחר הוא גורם חשוב מאוד בעת ייצור שולחן נהר אפוקסי. כדאי לקנות עץ טבעי אשר אולי דורש השקעה גדולה יותר, אך יאפשר לכם ליצור שולחן איכותי ועמיד לאורך זמן לעומת רהיט זול שיכול להישבר מהר מאוד.

 

עבור שולחנות אלו כדאי לבחור בפלטות עץ טבעי, או בגזעי עץ בעובי של 3-4 ס"מ לפחות. השולחן שלכם יראה אטרקטיבי להפליא אם לפלטות שבחרתם יהיו קצוות טבעיים ולא מעובדים הכוללים קליפות עץ טבעיות. יש הרבה מקומות שבהם ניתן לרכוש לוחות עץ גולמיים כמו למשל סוחרי עצים, יצרני רהיטים, נגרים או אפילו באינטרנט.

 

בנוסף, אתם גם יכולים לקנות שני לוחות עץ יפהפיים מחנות DIY, אשר צד אחד שלהם גולמי ומעוקל וצד אחד ישר או חתוך לצורה הרצויה. לפני שמתחילים לעבוד עם לוחות העץ, אל תשכחו שעליהם להיות יבשים במאת האחוזים.

 

האפוקסי המושלם לציפוי ויציקה

JB Weld UltraRez הוא אפוקסי דו רכיבי בעל נוסחה מיוחדת המושלם לציפוי ויציקה. הוא עמיד בפני קרני UV ולכן מתאים עבור יציקות וציפויים פנימיים וחיצוניים כאחד, וכאשר הוא מעורבב ומיושם כראוי הוא מתקבע לצבע שקוף והגימור שלו יהיה עמיד בפני שריטות, פגיעות וחום גבוה.

 

UltraRez מבית JB Weld יהיה בחירה מעולה ליצירת שולחנות, פרטי אמנות, תכשיטים ועוד, וניתן ליישם אותו על משטחי עץ ותבניות שרף, בכמה שלבים פשוטים.

 

שלבי העבודה

 

הכנה

 

ודאו שהטמפרטורה מעל 24 מעלות ושאחוזי הלחות נמוכים מ-60. המשטח צריך להיות יבש ונקי מאבק ופסולת, לכן הקפידו לנקות ולייבש את אזור ומשטח העבודה. כסו עם יריעות את אזור העבודה שלכם על מנת שלא יתלכלך מטפטופים. חברו את כל האובייקטים שתרצו להטביע למשטח.

 

מדידה וערבוב

צקו כמות שווה של חלק א' (שרף) וחלק ב' (חומר מקשה) לתוך כוסות מדידה נפרדות ביחס של 1:1.

 

בתחילה צקו את החומר המקשה לתוך כוס הערבוב (חלק ב') ולאחר מכן הוסיפו את השרף (חלק א'). גרדו את דפנות ותחתית המכלים כדי להבטיח שהפרופורציות יהיו שוות. ערבבו היטב למשך 3-5 דקות, תוך שאתם נעזרים במקל ערבוב ומגרדים את דפנות ותחתית הכוס לערבוב נכון.

 

צקו את המוצר המעורבב לתוך כוס הערבוב השנייה, גרדו את כל שאריות המוצר מהצדדים ומהתחתית, ערבבו היטב במשך 1-2 דקות נוספות ותנו לתערובת לשבת למשך 3 דקות.

 

יציקה

צקו ראשונית דקה על פני השטח בתנועות זיג זג, שכבה זו תעזור להפחית את בועות האוויר ותיצור סוג של איטום. פזרו את השכבה שיצקתם עם מגב והסירו את כל בועות האוויר בעזרת חום. השאירו את המשטח לייבוש במשך 3-5 שעות.

 

לאחר מכן יישמו שכבת הצפה, כלומר שפכו את כל התערובת על פני המשטח ואפשרו לה להתייצב ולהתקבע בעצמה. השתמשו במגב גומי או במברשת על מנת לפזר באופן שווה ומלא את התערובת.

 

הסירו בועות אוויר עם אקדח חום או מייבש שיער, עברו על פני כל המשטח בזווית של 45 מעלות כדי לפוצץ בועות.

 

התקבעות

שמרו את המוצר בסביבה נקייה ונטולת אבק עד להתקבעות. המוצר יתייבש תוך 5-6 שעות ויתקבע במלואו תוך 24 שעות.

שתפו:

  • alram-icon
  • alram-icon
  • alram-icon

עגלת קניות

icon

עגלת הקניות שלך ריקה

 

משתמש חדש?

יצירת חשבון באתר אלרם