הצהרת נגישות

אנו באלרם מאמינים בתוקף שהאינטרנט צריך להיות זמין ונגיש לכל אחד, ומחויבים להפוך את אתר האינטרנט לנגיש עבור הקהל הרחב ביותר שאפשר, ללא כל קשר למוגבלות כזו או אחרת. כדי לעשות זאת, אנו שואפים לעמוד בקפדנות בהנחיות נגישות תכנים באינטרנט ברמת AA – WCAG 2.1 Web Content Accessibility Guidelines 2.1 של ארגון ה- World Wide Web Consortium W3C הבינלאומי והמלצות התקן הישראלי (ת"י 5568) . הנחיות אלו מסבירות כיצד להנגיש תכנים באינטרנט לאנשים עם מגוון רחב של מוגבלויות. העמידה בהנחיות עוזרת לנו להבטיח שהאתר יהיה נגיש לעיוורים, ואנשים עם ליקויי ראייה, לקות מוטורית, לקויות קוגניטיביות ועוד.

אתר זה משתמש בטכנולוגיות שונות שנועדו להפוך אותו לנגיש ככל האפשר בכל עת. אנו משתמשים בממשק נגישות המאפשר לאנשים עם מוגבלויות ספציפיות להתאים את ממשק המשתמש של האתר לצרכיהם האישיים. בנוסף האתר משתמש באפליקציה מבוססת בינה מלאכותית אשר פועלת ברקע ומייעלת את מידת הנגישות באופן קבוע. האפליקציה מתקנת את ה- HTML של האתר, והופכת את אותו למותאם ופונקציונלי לקוראי מסך המשמשים משתמשים עיוורים ולפונקציות מקלדת המשמשות אנשים עם ליקויים מוטוריים.

 

קורא מסך ומקלדת ניווט

האתר שלנו עושה שימוש ב- ARIA attributes (Accessible Rich Internet Applications), ובתכונות נוספות, כדי להבטיח שמשתמשים עיוורים המשתמשים בתוכנת קורא מסך יוכלו לקרוא כראוי, להבין וליהנות מפונקציות האתר. ברגע שמשתמש עם קורא מסך נכנס לאתר, הוא מקבל מיד הנחיה להיכנס לפרופיל קורא המסך כדי שיוכל לגלוש ולתפעל את האתר ביעילות.

 

אופטימיזציה של קורא מסך

באתר פועלת טכנולוגיית רקע שסורקת את מרכיביו השונים ומבטיחה תאימות מתמשכת גם בעת עדכון האתר. במסגרת התהליך, ועל ידי השימוש ב- ARIA עבור עזרה ביישומים מורכבים, אנו מספקים לקוראי מסך נתונים מגוונים כמו תיאורים של אייקונים, תפריטים וחלונות נפתחים, לחצנים, הנחיות אימות, הצגת תמונות ועוד. בנוסף, טכנולוגיית הרקע סורקת את כל תמונות האתר ומספקת תיאור מבוסס תמונה-אובייקט-זיהוי מדויק כתג ALT (טקסט חלופי) עבור תמונות שאינן מתוארות. טכנולוגיה זו גם מחלצת טקסטים המוטבעים בתוך התמונה באמצעות טכנולוגיית OCR (זיהוי תווים אופטי). ניתן להפעיל התאמות של קורא מסך בכל עת על ידי לחיצה על המקשים Alt+1 במקלדת. משתמשים בתוכנות קוראי מסך גם יקבלו הודעות אוטומטיות להפעיל את מצב קורא המסך ברגע שהם נכנסים לאתר. התאמות אלו תואמות לקוראי מסך פופולריים כגון JAWS, NVDA, VoiceOver ו-TalkBack.

אופטימיזציה של ניווט מקלדת

טכנולוגיית הרקע באתר גם מתאימה את ה- HTML ומוסיפה תכונות נוספות באמצעות JavaScript, מה שמאפשר להפעיל את האתר באמצעות המקלדת. כתוצאה מכך ניתן לנווט באתר באמצעות מקשי Tab ו-Shift+Tab , לפתוח תפריטים עם מקשי החיצים, לסגור אותם עם Esc, ללחוץ על לחצני הפעלה וקישורים באמצעות מקש Enter, לנווט בין רכיבי רדיו ותיבת סימון באמצעות מקשי החצים, וכן למלא אותם עם מקש הרווח או מקש Enter.
בנוסף, משתמשי מקלדת ימצאו תפריטי דילוג על תוכן, שזמינים עבורם בכל עת על ידי לחיצה על Alt+2, בזמן הניווט עם המקלדת. טכנולוגיית הרקע מטפלת גם בחלונות קופצים, כך שברגע שהופעלו המיקוד מושם עליהם באופן מידי.משתמשים יכולים גם להשתמש בקיצורי דרך באמצעות מקשים שונים כגון "M" (תפריטים), "H" (כותרות), "F" (טפסים), "B" (לחצנים) ו-"G" (גרפיקה) כדי לקפוץ לאלמנטים ספציפיים.

 

פרופילי מוגבלות נתמכים באתר האינטרנט שלנו

פרופיל בטוח לאפילפסיה – פרופיל זה מאפשר לאנשים עם אפילפסיה להשתמש בבטחה באתר תוך מזעור הסיכון להתקפים שעשויים לנבוע מאנימציות מהבהבות, הבהובים ושילובי צבעים מסוכנים.
פרופיל ליקויי ראייה – פרופיל זה מתאים את האתר כך שיהיה נגיש לרוב ליקויי הראייה כגון ראיה ירודה, ראיית מנהרה, קטרקט, גלאוקומה ואחרים.
פרופיל מוגבלות קוגניטיבית – פרופיל זה מספק תכונות המסייעות להתמקד באלמנטים החיוניים באתר ביתר קלות עבור משתמשים עם מוגבלויות קוגניטיביות כגון אוטיזם, דיסלקציה, אירוע מוחי ועוד.
פרופיל ידידותי ל-ADHD  – פרופיל זה מפחית באופן משמעותי את הסחות הדעת ורעשי הרקע כדי לעזור לאנשים עם הפרעות קשב וריכוז והפרעות נוירו-התפתחותיות לדפדף, לקרוא ולהתמקד במרכיבים החיוניים באתר ביתר קלות.
פרופיל משתמשים עיוורים (קוראי מסך) – פרופיל זה מתאים את האתר לקוראי מסך כגון JAWS, NVDA, VoiceOver ו-TalkBack המותקנים במחשבו של המשתמש העיוור.
פרופיל ניווט מקלדת (לקויי מוטורי) – פרופיל זה מאפשר לאנשים עם מוגבלות מוטורית להפעיל את האתר באמצעות מקשי Tab, Shift+Tab ומקשי Enter. המשתמשים יכולים גם להשתמש בקיצורי דרך כגון "M" (תפריטים), "H" (כותרות), "F" (טפסים), "B" (לחצנים) ו-"G" (גרפיקה) כדי לקפוץ לאלמנטים ספציפיים.

 

התאמות נוספות של ממשק משתמש, עיצוב והתאמות קריאה

התאמות גופנים – המשתמשים יכולים להגדיל ולהקטין את גודל הגופן, לשנות את סוגו, להתאים את המרווחים, לבצע יישור, התאמות גובה ועוד.
התאמות צבע – המשתמשים יכולים לבחור פרופילי ניגודיות צבעים שונים כגון בהיר, כהה, הפוך ומונוכרום. בנוסף, המשתמשים יכולים להחליף ערכות צבעים של כותרות, טקסטים ורקעים עם למעלה משבע אפשרויות התאמות צבע שונות.
אנימציות – משתמשים אפילפטיים יכולים להפסיק את כל האנימציות הפועלות בלחיצת כפתור. אנימציות הנשלטות על ידי הממשק כוללות סרטונים, GIF ומעברי CSS מהבהבים.
הדגשת תוכן – משתמשים יכולים לבחור להדגיש אלמנטים חיוניים כגון קישורים וכותרות. הם יכולים גם לבחור להדגיש רק אלמנטים ממוקדים או מרחפים.
השתקת אודיו – משתמשים עם מכשירי שמיעה עלולים לחוות כאבי ראש או בעיות אחרות עקב השמעת אודיו אוטומטית. אפשרות זו מאפשרת למשתמשים להשתיק את כל האתר באופן מיידי.
הפרעות קוגניטיביות – אנו משתמשים במנוע חיפוש המקושר לוויקיפדיה ולוויקימילון, מה שמאפשר לאנשים עם הפרעות קוגניטיביות לפענח משמעויות של ביטויים, ראשי תיבות, סלנג ועוד.
פונקציות נוספות – אנו מאפשרים למשתמשים לשנות את צבע וגודל הסמן, להשתמש במצב הדפסה, להפעיל מקלדת וירטואלית ופונקציות רבות אחרות.

 

טכנולוגיה מסייעת ותאימות לדפדפן

אנו שואפים לתמוך בכמה שיותר דפדפנים וטכנולוגיות מסייעות, כך שהמשתמשים שלנו יוכלו לבחור את הכלים המתאימים ביותר עבורם, עם כמה שפחות הגבלות. לכן, עבדנו קשה מאוד כדי לעצב ולתכנן את האתר על מנת שיהיה מסוגל לתמוך בכל המערכות העיקריות המהוות למעלה מ-95% מנתח השוק של המשתמשים, כולל Google Chrome, Mozilla Firefox, Apple Safari, Opera ו-Microsoft Edge, JAWS ו-NVDA (קוראי מסך), הן עבור משתמשי Windows והן עבור משתמשי MAC.

הערות, הצעות ומשוב

למרות מאמצינו הטובים ביותר לאפשר לכל אחד להתאים את האתר לצרכיו, עדיין עשויים להיות דפים או חלקים שאינם נגישים במלואם, נמצאים בתהליך של נגישות, או שחסר להם פתרון טכנולוגי הולם כדי להנגיש אותם. ובכל זאת, אנו משפרים ללא הרף את הנגישות שלנו, מוסיפים, מעדכנים, משפרים את האפשרויות והתכונות שלה, מפתחים ומאמצים טכנולוגיות חדשות. כל זה נועד כדי להגיע לרמת הנגישות האופטימלית התואמת להתקדמות הטכנולוגית. אם יש לכם הערות, הצעות או משוב, או שמצאתם אזורים באתר שאינם תקינים או לא עונים על הגדרות הנגישות, מוזמנים ליצור אתנו קשר עם אחראי נגישות באתר אלרם:
יעלה תמרי [email protected]

 

עגלת קניות

icon

עגלת הקניות שלך ריקה

 

משתמש חדש?

יצירת חשבון באתר אלרם