הדרכות מקצועיות PRO

איך לבחור סילר לריצוף או קירות ?

סילר הוא חומר איטום שתפקידו להגן על המשטח עליו הוא מיושם. לסילרים השונים יש תכונות ייחודיות, וכדי להגיע לתוצאות מושלמות יש להתאים את סוג הסילר למשטח.
צביעה בסילר

שתפו:

  • alram-icon
  • alram-icon
  • alram-icon

הסילר מגיע כחומר נוזלי ולרוב בגוון שקוף, קל ליישם אותו על רצפות ומשטחים אחרים באמצעות מריחה, רולר או ריסוס. יש סוגים שונים של סילר לקרמיקה, למשל סילר לריצוף פנים או סילר לחיפוי קיר ולריצוף חיצוני.

לאחר יישום הסילר על המשטח מקבלים אריחים מוגנים מפני נזקים שונים כמו כתמים, לכלוך, רטיבות, שחיקה ושריטות. יש סילרים המתייבשים על השכבה החיצונית של המשטח ויש סילרים החודרים לשכבה הפנימית של האריחים וכך הם מגבירים את ההגנה על המשטח. סילר לרצפה מספק שכבת הגנה עמידה ומסיבית מפני שחיקה ושימוש אגרסיבי, לכן החומר משמש בין היתר להגנה על משטחים, בעיקר רצפות, במפעלים ובכל סביבה תעשייתית או מסחרית

הקשר בין סילר לאריחי קרמיקה

סילר הוא חומר גימור נפוץ בתעשיית הריצוף והקרמיקה, קבלנים רבים משתמשים בחומר לצורך איטום יעיל ולגימור יוקרתי בעבודות ריצוף וחיפוי. סילר איכותי מעניק לרצפה מראה טבעי ורענן, הוא אינו משנה את גוון האריחים והחומר מספק שכבת הגנה יעילה ומושלמת לקרמיקה. כדאי לדעת כי יש בשוק סוגים שונים של סילרים, החומרים מתאימים למטרות שונות, לכן חשוב לבחור נכון סילר לריצוף ולחיפויי קירות מקרמיקה.

רוב הסילרים הנמכרים בארץ מבוססים על מים, יש סילרים על בסיס סולבנט אך הם מתאימים בעיקר למבני תעשייה ומסחר ולא לדירות ובתים. כאשר בוחרים סילר לרצפת קרמיקה או לחיפוי קיר מקרמיקה יש להתייחס גם לשיקולי אסתטיקה מאחר ויש חומרים המקנים מראה טבעי, ניטרלי, יבש, מט, רטוב, חצי רטוב, משי ומבריק.

לכל רצפה או חיפוי קירות יש להתאים את הסילר המתאים והנכון ביותר, לסילרים השונים יש תכונות ייחודיות, וכדי להגיע לתוצאות מושלמות יש להתאים את סוג הסילר למשטח, לכן עדיף להשאיר את בחירת החומר לאנשי מקצוע מיומנים או לפנות לחברה מובילה ולקבל ייעוץ מהמומחים.

 

 

הסבר כללי על הסילרים הקיימים בשוק

בשוק המקומי יש מגוון רב של חומרי סילר המיועדים לאיטום, להגנה על המשטח ולמטרות נוספות. כל הסילרים נועדו להגן על המשטח ולמנוע חדירת מים ולחות לאריחים, הסילר מספק שכבת הגנה חשובה המונעת התפוררות של האריח, ויש חומרים המיועדים להקנות מראה טבעי, מראה רטוב, מראה מבריק וכיוצא בזה.

הסילרים האיכותיים והנפוצים ביותר בישראל הם סילר מריס במראה מט או רטוב, זהו ציפוי איכותי הדוחה מים ביעילות, בגוון שקוף. סילר מריס מתאים לאיטום וחיזוק של חזיתות אבן חיצוניות ומתאים גם מעל אבן טבעית )ירושלים, שיש, לבנים דקורטיביות, אבן גיר, בטון או עץ המשמשים לקירות או רצפות. הוא נספג מהר, מחזק את האריחים ומגן עליהם.

סילר 511 הוא סילר במראה טבעי להגנה על משטחי ריצוף כמו קרמיקה, גרניט פורצלן, שיש, אבן מכתמי ים, מלחים וחומצות. במידה ורוצים ליישם על משטחים דוגמת חדר רחצה ניתן ליישם את סילר 511 לטיפול נגד החלקה, פורמולה לטיפול מקצועי למניעת החלקה על רצפות, שיש מלוטש, קוורץ, גרניט, קרמיקה ואבן טבעית.

החומר נוזלי ונוח ליישום, הוא אינו יוצר ציפוי על המשטח ולא משנה את גוון הרצפה, ומטרתו העיקרית היא למנוע החלקה. סילר ננוליין במראה מט אינו משפיע על גוון המשטח, הוא יוצר ציפוי עמיד ודוחה מים, שמן ולכלוך, הסילר מתאים בעיקר למשטחים סופגים כמו בטון, אבן, לבנים ועוד.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

שתפו:

  • alram-icon
  • alram-icon
  • alram-icon

עגלת קניות

icon

עגלת הקניות שלך ריקה

 

משתמש חדש?

יצירת חשבון באתר אלרם